Köp- och leveransvillkor

Allmänt

Följande villkor gäller vid köp gjorda i VAMSKOs webbshop. Köpet görs mellan kunden och Bella Luna Oy (”VAMSKO”), FO-nummer 50626766-2, Heikinpolvenkatu 1, 37150 Nokia, Finland. VAMSKO tillämpar konsumentskyddslagen och dess riktlinjer. Genom att lägga en beställning på vamsko.se godkänner du våra köp- och leveransvillkor.

Alla angivna priserna innehåller moms på 24%. VAMSKO förbehåller sig rätten att ändra priserna. 

Om din beställning är under behandling kan du göra ändringar i beställningen genom att kontakta vår kundservice via e-post: info@vamsko.se. Vi har däremot inte möjlighet att göra ändringar i en beställning när den har behandlats, packats eller skickats. Dock har du alltid 14 dagars returrätt från den dag då du mottog varan.

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel, fel i artikelinformation, slutförsäljning och force majeure. VAMSKO förbehåller sig rätten för ändringar i sortimentet, felaktiga lagersaldon och slutsålda produkter. Vi gör vårt bästa för att produktbilderna överensstämmer med verkligheten så bra som möjligt. Varornas färg kan i verkligheten avvika från färgen på bilderna på grund av bland annat foto- och ljustekniska orsaker och skärminställningar.

Du som kund ska ha fyllt 18 år. En person under 18 år ska visa upp vårdnadshavarens samtycke och kontaktinformation.

VAMSKO förbehåller sig rätten att avboka beställningen vid fall av misstänkta bedrägerier. Alla misstänkta bedrägerier anmäls till polisen.

Vi på VAMSKO är rädd om dina personuppgifter när du handlar hos oss. Du kan läsa mer om dataskyddsförordningen här.
 

Leveransvillkor

Vi har uppdaterat våra köp- och leveransvillkor den 7 juni 2019.

Vi erbjuder fri frakt vid beställningar över 600 SEK. Om slutbeloppet på din order är mindre än 600 SEK, debiterar vi en fraktavgift på 50 SEK. Leveranstid 1-4 vardagar!

När du har lagt en beställning på VAMSKO webbshop får du en orderbekräftelse till den e-postadressen som du har angett vid beställningen. Vänligen kolla att all information på orderbekräftelsen är rätt. Om du märker en felaktig information på orderbekräftelsen kontakta omedelbart vår kundservice: info@vamsko.se

Alla försändelser skickas via PostNord till PostNords serviceställen. Leveranstid är 1-4 arbetsdagar från att beställningen lagts.

När ditt paket har levererats till servicestället får du en sms-avisering. Det är viktigt att du anger rätt telefonnummer och adress så att paketet levereras till rätt ställe och att PostNord kan skicka en avisering till dig. Du behöver aviseringen (eller spårningsnumret) och din legitimation vid uthämtning av paketet.

När paketet har skickats från vårt lager får du en leveransbekräftelse via e-post där paketets spårningsnummer anges. Du kan spåra din leverans på PostNords webbsida: www.postnord.se

Du som kund har ansvar för att kontakta VAMSKOs kundservice om du inte får en avisering från PostNord.

Om du upptäcker att en skada har uppkommit under transporten ta inte emot beställningen, utan be personalen på servicestället att anteckna detta på fraktsedeln och be att paketet returneras tillbaka till VAMSKO direkt. Om en vara i din beställning är skadad ska du omedelbart kontakta VAMSKOs kundservice och då behandlas returpaketet så fort vi har mottagit returpaketet.

Paketet förvaras på servicestället i 14 dagar. Har inte paketet hämtats ut inom 14 dagar kommer paketet att returneras till vårt lager. Om försändelsen inte hämtas ut debiterar vi en avgift för en outhämtad försändelse på 150 SEK. Debiteringen sker genom samma betalningsmetod som valdes då beställningen gjordes. VAMSKO ansvarar inte för följderna av att en felaktig adress eller mobiltelefonnummer har uppgetts eller för eventuella extra kostnader som uppstår på grund av den felaktiga informationen. Om du ångrar köpet behöver du hämta ut paketet och returnera det tillbaka till oss. 

 

Betalningsvillkor

Klarna faktura

I samarbete med Klarna erbjuder vi faktura som betalningssätt med 14 dagars betalningstid. Betalningstiden börjar när du får en leveransbekräftelse. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas med hjälp av ditt personnummer. Om du är kreditvärdig kan du betala med faktura. Klarnas faktura skickas till e-postadressen som du har angivit vid beställningen. Därför är det viktigt att e-postadressen är rätt. 

Klarna kontofaktur

I samarbete med Klarna erbjuder vi delbetalning genom att välja Klarnas kontofaktura. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas med hjälp av ditt personnummer. Om du är kreditvärdig kan du betala med kontofaktura. Kontofakturan skickas den 10:e varje månad via mejl eller post och då betalas köp från den föregående månaden. Du har minst 30 dagar tills den första delbetalningen förfaller. Du betalar valfri summa per månad. Det lägsta beloppet du kan betala är 1/24 av beloppet som återstår och inte mindre än 50 SEK varje månad. Du kan betala hela det återstående beloppet när du vill. En administrationsavgift på 29 SEK i månaden tillkommer på fakturan. Den gällande årsräntan är 19,90 % (den effektiva räntan är 29,44 %, månadsräntan är 1,625 %). 

Länk till: Klarnas Allmänna villkor.
Länk till: Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation.


 

Kortbetalning

Om du vill betala med Visa, Visa Electron, American express eller MasterCard erbjuder Verifone betaltjänsten. Verifone ansvarar för reklamationer som gäller kortbetalningar.

Vid betalning med Visa, Visa Electron, American Express eller MasterCard är det Bella Luna Oy (''VAMSKO'') som säljer varan och köpet görs mellan kunden och Bella Luna Oy. Säljaren har ansvaret för alla skyldigheter med anknytning till köpet. Bella Luna Oy är också mottagare av betalningen.


Verifone Sweden AB
Box 92031, SE-120 06 Stockholm
Telefon växel: 08-566 287 00
Telefon Kundsupport: 08-566 287 70
support@verifone.se

 

Returnering

Returen är gratis*
*För rabatterade produkter gäller en returavgift på 50 SEK.

Du har 14 dagars returrätt från att beställningen har mottagits. Du kan returnera en del av beställningen eller hela beställningen. Om du returnerar varor till oss inom 14 dagar from det att du mottagit din beställning, kommer vi att återbetala pengarna till dig genom samma betalningsmetod som du valde i samband med din beställning.

Vi tar inte emot returer som skickas till oss efter 14 dagar har passerats. Om du försöker göra en retur efter detta, kan vi tyvärr inte ta emot returen.

Om du vill returnera hela din order och om du har betalat för en fraktavgift på 50 SEK, kommer vi återbetala fraktavgiften efter att vi har behandlat returen.

Returvillkor:

*Varan som returneras ska vara oanvänd, i säljbart skick och noggrant förpackad och skyddad i originalförpackningen. Om en produkt har fått skador som uppkommit under provningen eller om produkten har använt varan godkänns inte returen.

*När du provar skor, var noga att djurhår inte finns kvar i skorna som du vill returnera. Om varan du returnerar har djurhår eller damm, kommer vi inte godkänna returen.

*Varan får inte vara skadad. Förpacka produkten ordentligt för att undvika skador under transporten. En skokartong som returneras får inte tejpas. För skokartonger som tejpats debiterar vi en avgift på 50 SEK.

Om den returnerade varan inte uppfyller villkoren ovan, eller om du skickar returen till oss då 14 dagar har passerat skickar vi varan tillbaka till dig och debiterar en leverans- och hanteringsavgift på 150 SEK.

Vi kommer att bevara felaktigt returnerade produkter i 60 dagar om vi inte får kontakt med kunden.

Vid bestridande ärenden implementerar vi policyer av konsumentskyddslagen. 

 

Gör så här vid retur:

1. Fyll i returblanketten som följde med i beställningen och sätt blanketten med varan som du ska returnera till oss i originalförpackningen. Om du inte skickar med returblanketten, kan vi inte behandla din retur. 

2. Registrera din retur på VAMSKOs webbsida genom att logga in på ditt konto. Om du inte hade ett konto när du gjorde beställningen, kan du registrera din retur här: https://vamsko.se/return 
Vi kommer inte skicka en separat bekräftelse per mejl till dig när du har registrerat din retur.

3. Skydda skokartongen noggrant med en plastpåse. 

4. Klistra “Return Drop Off” -retursedel på paketet och lämna paketet till PostNords serviceställe. “Return Drop Off” -sedeln har skickats i skokartongen tillsammans med returblanketten. Behåll kvittot som du får från postombudet tills din retur har behandlats.

5. OBS! Om du har valt Klarna som betalningsmetod är det viktigt att du pausar din faktura genom att logga in på www.klarna.se eller genom att kontakta Klarnas kundservice. 

6. Returer behandlas inom 14 dagar från att den returnerade varan har mottagits på vårt lager. 

7. Om returblanketten och “Return Drop Off” -retursedeln har försvunnit, vänligen kontakta vår kundservice för att få nya.

8. Om du har fått en felaktig vara i din order behöver du kontakta vår kundservice: info@vamsko.se genast för vidare åtgärder. Du kan returnera en felaktig produkt till oss gratis om du har fyllt i returblanketten och skickat den till oss med returen. En defekt produkt ersätts i första hand med en ny produkt. Om vi inte kan erbjuda en likvärdig produkt så kan beställningen avbrytas med full återbetalning inkluderande fraktavgiften.


Byte

Om du vill byta en vara som du beställt för ordinarie pris, kan du returnera varan till oss gratis enligt returinstruktioner. Kom ihåg att registrera din retur även om det gäller ett byte. På samma gång kan du lägga en ny beställning på vår webbshop. Då ser du direkt om varan finns i storleken du önskar byta till och du kommer få en ny leverans inom 1-4 arbetsdagar.

Vi erbjuder en returrätt på 14 dagar som börjar löpa från den dagen då du mottog din beställning.

OBS! Gratis retur gäller inte rabatterade produkter.

 

Reklamationer

Skulle du upptäcka ett fel i produkten, kontakta vår kundservice så fort som möjligt: info@vamsko.se

1. Reklamationer ska göras skriftligt med bifogade bilder på felet som reklamationen gäller till adressen info@vamsko.se.

2. Våra produkter har en normal garanti enligt konsumentskyddslagen.

3. Garantin gäller inte skador som orsakats av felaktig användning.

4. Garantin gäller inte skador som orsakats av kundens vårdslöshet.

5. Garantin gäller inte reklamationer gällande slitage på slitageutsatta ytor och på textilier, uttöjning eller färgförändringar till följd av användning.

6. Garantin gäller heller inte produkter för vilka det har nämnts att det ingår i deras egenskaper att se slitna ut, eller andra avvikande egenskaper som nämnts separat.

 

Återbetalning 

Vid återbetalning hanteras din betalning enligt villkoren för det betalningssätt du har valt vid beställningen.

Har du valt kortbetalning som betalningsmetod kommer återbetalningen för returen att ske automatiskt till samma konto som användes vid köptillfället. Återbetalningen sker när vi har mottagit, behandlat och godkänt din retur. Beroende på kortutfärdaren kan det dock ta några bankdagar innan återbetalningen syns på ditt konto.

Om du har valt att betala med faktura, uppdaterar vi fakturan hos Klarna när returen har mottagits, behandlats och godkänts. Som kund är du betalningsansvarig för din beställning tills VAMSKO har mottagit och godkänt din retur. OBS! Vi rekommenderar att du kontaktar Klarna och informerar dem om din retur, så att de kan pausa fakturan tills returen har behandlats. 

Behandlingstiden i returer och återbetalning är 14 dagar från att den returnerade varan har mottagits på vårt lager.

    • You are offline. You need to regain network connectivity to continue shopping.