Vad kostar leveransen?

Leveransen är gratis vid beställningar över 600 SEK. På alla andra ordrar lägger vi till en fraktavgift på 50 SEK.


Vad kostar returen?

Det är gratis att returnera en vara tillbaka till oss som du beställt i ordinarie pris.
OBS! Om du vill returnera en rabatterad vara, debiterar vi en returavgift på 50 SEK.

 

Hur snabbt levererar ni?

Leveranstiden är 1-4 arbetsdagar. Det kan ibland förekomma mindre leveransfördröjningar på grund av rabattförsäljningar.

 

Hur levereras mina produkter?

Försändelserna skickas via PostNord till det serviceställe som du valde vid beställningen. Du får en avisering från PostNord via sms eller mejl när du kan hämta ut paketet.

 

Hur kan jag spåra min leverans?

Du får en leveransbekräftelse per mejl med paketets spårningsnummer. Med hjälp av spårningsnumret kan du spåra leveransen på PostNords hemsida: www.postnord.se.

 

Hur ändrar jag på min lagda beställning?

Om din beställning är under behandling kan du göra ändringar i beställningen genom att kontakta vår kundservice på info@vamsko.se. Vi har däremot inte möjlighet att göra ändringar i en beställning som är behandlat, skickat eller packat. Dock har du alltid 14 dagars returrätt som börjar löpa från den dagen då du mottog varan. Vi rekommenderar att dubbelkolla att all information du fyller i på kassan är rätt innan du lägger en beställning.

 

Kan jag returnera min beställning?

Du har 14 dagars returrätt som börjar löpa från den dagen då du mottog din beställning. En vara som returneras ska skickas i originalförpackningen och varan ska vara oanvänd, i säljbart skick och noggrant förpackad och skyddad. Du får en returblankett och en retursedel skickat till dig i din beställning. Fyll i returblanketten och sätt den i skokartongen. Packa kartongen i en hållbar plastpåse och klistra på PosrtNords retursedel. Du kan lämna returpaketet hos PostNords serviceställe. Behåll returkvittot som du får när du lämnar in returpaketet tills vi har behandlat din retur, om det skulle uppstå problem med returen eller returen försvinner under transporten.

Vi rekommenderar att läsa mer information om returer i vår köp- och leveransvillkor.

 

Hur registrerar jag min retur?

Registrera din retur på vår webbshop genom att logga in på ditt konto. Om du inte har ett konto eller om du inte hade ett konto när du gjorde beställningen, kan returen registreras här: https://vamsko.se/sales/guest/form 

Efter att du har loggat in finns en länk ’’Registrera din retur’’ uppe till höger. Tryck på den och du kommer till retursidan. Där ser du en lista av varor du beställt och du ska fylla i antal du vill returnera till varje produkt separat. Sedan kan du skriva returkommentarer och registrera returen.

 

Hur får jag PostNords retursedel?

Vi skickar PostNords Return Drop Off -retursedeln och returblanketten till dig i skokartongen eller skyddspåsen. Om returblanketten eller retursedeln har försvunnit ber vi dig att kontakta vår kundservice för att få nya: info@vamsko.se.

 

Jag har returnerat min beställning för en vecka sedan men har inte fått min återbetalning än?

Oroa dig inte, din retur är antagligen i behandlingskön. Du får en bekräftelse per mejl när returen har behandlats. Vi behandlar returer inom 14 dagar från att den returnerade varan har mottagits på vårt lager i Finland.

 

Hur byter jag en vara?

Vi har ingen automatisk bytesprocess utan varan som du vill byta ska returneras till oss enligt returinstruktioner. Kom ihåg att registrera bytet på samma sätt än en retur ska registreras. Medans vi behandlar din retur, kan du lägga en helt ny beställning för den varan du vill byta till. Den nya beställningen betalas normalt. Du kan byta till en annan storlek eller till en helt annan vara.

 

Jag har problem med min faktura hos Klarna, vem kan hjälpa mig?

Vi rekommenderar att du kontaktar Klarnas kundservice genom att ringa 08 120 120 10. Vår kundservice hjälper också med fakturan om möjligt. Om du returnerar din beställning behöver du inte betala fakturan, utan du kan pausa faktura genom att kontakta Klarnas kundservice eller logga in på Klarnas hemsida på https://www.klarna.com/se/

 

När behandlas returen?

Vi behandlar returen inom 14 dagar från att den returnerade varan har mottagits på vårt lager. Du får en bekräftelse per mejl när din retur har behandlats och pengarna återbetalas genom samma betalningsmetod som du valde i samband med beställningen. 

 

Jag hämtade inte ut mitt paket och det har skickats tillbaka till er, vad gör jag?

Alla paket förvaras på servicestället i 14 dagar. Om du inte hämtar ut paketet debiterar vi en avgift på 150 SEK för en outhämtad beställning som täcker en del av fraktavgifterna.

 

Produkten som jag fått var felaktig. Hur går det till med en reklamation?

När det gäller reklamation ber vi dig att kontakta vår kundservice via mejl på: info@vamsko.se och bifoga en bild på den felaktiga produkten.

 

Kan jag beställa produkter för mitt företag?

Du kan beställa produkter för företaget på samma sätt som man kan beställa som en privatkund. När du väljer faktura som betalningsmetod behöver du ange företagets kontaktinformation.

 

Var finns er butik?

Vår enda butik finns i Tammerfors, Finland. Här kan du läsa mer om butiken :https://vamosko.se/myymala/

Du är varmt välkommen att besöka oss!

 

Varför når jag inte kundtjänsten via telefon?

Vårt lager och kundtjänst ligger i Finland. Vi hjälper dig gärna via mejl: info@vamsko.se. Om du vill ringa till oss behöver du lägga till Finlands riktnummer och använda numret i följande format: +358 (0) 50 411 1639.

    • You are offline. You need to regain network connectivity to continue shopping.