Vad kostar leveransen?

 Leveransen är kostnadsfri om du handlar för 600kr. För beställningar under 600 kr är fraktkostnaden 39 kr.

 

Hur lång är leveranstiden?

 Leveranstiden är 1 - 4 vardagar. Det kan förekomma mindre leveransfördröjningar på grund av rabattförsäljningar.

 

Hur levereras mina produkter?

 Försändelserna skickas via PostNord till det uthämtningstället som du har valt vid beställningen. Du får en avisering via sms eller e-post när du kan hämta ut paketet.

 

Hur kan jag spåra min leverans?

Du får en leveransbekräftelse till din e-post där står pakets spårningsnummer. Med hjälp av spårningsnumret kan du spåra leveransen på PostNords webbsidor www.postnord.se.

 

Hur ändrar jag på min lagda beställning?

Om din beställning är under behandling kan du göra ändringar i beställningen genom att kontakta vår kundservice via e-post: info@vamsko.se.  Vi har däremot inte möjlighet att göra ändringar i en skickad eller i en packad beställning. Dock har du alltid 14 dagars returrätt när du har mottagit varan. Vi rekommenderar dock att se till att all information är rätt innan du lägger en beställning.

 

Kan jag returnera min beställning?

Du har 14 dagars bytes- och returrätt från att beställningen har mottagits. En vara som returnerats ska vara oanvänd, i säljbart skick och omsorgsfullt förpackad och skyddad i originalförpackningen. Vi rekommenderar att läsa mer information i returblanketten som skickas med paketet och vår köp- och leveransvillkor. Du får PostNords retursedel i paketet och du kan returnera paketet till PostNords utlämningsställe. Behåll kvitto om det skulle uppstå problem med returen eller returen försvinner under transporten.

 

Hur registrerar jag min retur?

Registrera din retur på vår webbshop genom att logga in på ditt användarkonto eller om du inte har skapat konto ska returen registreras här: https://vamsko.se/sales/guest/form 

Efter att du har loggat in finns ”returbegäran” uppe till höger. Tryck på den och du kommer till retursidan. Där ser du objektlistan och du ska välja ett antal att returnera. Sen kan du skriva returkommentarer och skicka returbegäran.

 

Hur får jag PostNords retursedel?

Vi skickar PostNords Return Drop Off-klistermärket och returblanketten inne i skolådan eller skyddspåsen men om märket har försvunnit ber vi dig att kontakta vår kundtjänst för att få en ny retursedel: info@vamsko.se.

 

Jag har returnerat min beställning för en vecka sedan men har inte blivit återbetald än?

Oroa dig inte, din retur är antagligen i behandlingskön. Du får en e-bekräftelse via e-post när returen har behandlats. Behandlingstid är max. 14 dagar från att den returnerade varan har mottagits på vårt lager. Lägg märke till att det kan ta några dagar innan paketet har kommit till vårt lager i Finland.

 

Hur gör jag ett byte?

Packa och returnera produkter enligt returinstruktionerna men kom ihåg också att registrera din retur på vår webbsidor även om du vill byta. Vid byte av en vara behöver du lägga en ny beställning som betalas normalt. Du kan byta till en annan storlek ellet till en helt annan vara.

 

Jag har problem med Klarna-faktura, vem kan hjälpa mig?

Vi rekommenderar att kontakta Klarnas kundtjänst 08 120 120 10. Vår kundtjänst hjälper också med fakturan om möjligt. Om du returnerar din beställning behöver du inte betala fakturan för den returnerade beställningen. Du kan pausa fakturan genom att kontakta Klarnas kundtjänst eller logga in på Klarnas webbsidor klarna.se.

 

När behandlas returen?

Vi behandlar returen inom 14 dagar från att den returnerade varan har mottagits. Du får en e-postbekräftelse när din retur har behandlats och köpesumman betalas tillbaka för det betalningssätt du har valt. Om du gör en fullretur återbetalar vi också den möjliga fraktavgiften på 39 kr.

 

Jag hämtade inte ut mitt paket och det har skickats tillbaka, vad gör jag?

Paket förvaras 14 dagar i uthämtningstället.  Om du inte hämtar ut paketet debiterar vi 150 kr för en outhämtad försändelse som betäcker en del av fraktavgifterna.

 

Produkten som jag fått var felaktig. Vad gör jag?

När det gäller reklamation ber vi dig att kontakta vår kundtjänst via e-post info@vamsko.se och bifoga en bild på problemet.

 

Kan jag beställa produkter för mitt företag?

Du kan beställa produkter för företaget på samma sätt som privatkund. När du väljer faktura som betalningsmetod behöver du ange företagets kontaktinformation.

 

Var finns er butik?

 

Vår enda butik finns i Tammerfors, Finland. Här kan du läsa mer om butiken :https://vamosko.se/myymala/

Välkommen att besöka!

 

Varför når jag inte kundtjänsten via telefon?

Vårt lager och kundtjänst ligger i Finland. Vi hjälper gärna via e-post: Info@vamsko.se. Om du vill ringa till oss behöver du lägga till Finlands riktnummer: +358 (0) 50 411 1639.

    • You are offline. You need to regain network connectivity to continue shopping.